eFaktura og avtalegiro

Nå kan du få fakturaer fra kommunen direkte i din nettbank! Om du ønsker det, så kan du også tegne avtale om avtalegiro.

Mindre papir, men mest av alt håper vi det blir enklere for både deg og kommunen.

Over påske kan vi sammen redusere papirmengden vi omgir oss med ytterligere!

Utsira kommune tar i bruk e-faktura og Avtalegiro.

Du som bruker nettbank kan ved mottak av neste faktura bestille efaktura i nettbanken og med muligheter for  avtalegiro! eFaktura vil bety at kommunens regninger sendes direkte til din nettbank som pdf-fil. Dersom du ønsker det, kan du også tegne avtalegiroavtale. Dvs godta fast trekk fra konto for visse typer regninger.

De som ikke bruker nettbank kan tegne avtalegiroavtale for faste oppdrag som formidlingslån, barnehagebetaling og kommunale gebyrer. Du må da ta med referansen som er oppgitt på fakturablanketten til din bank og få banken til å ordne autogiroavtale.

Det er bankene som ordner opp i avtalene, så du må ta kontakt med banken din!

Kommunen har de siste to årene investert en del i oppgradering av sine økonomisystemer. Vi håper etter hvert at dette vil gi mer oversikt, raskere betalinger og i alle fall mindre papir.

Vi håper mange vil finne at spesielt eFaktura er nyttig!