Utsira Kommune deltar i samarbeide om e-faktura

Fra 1. juli 2012 er det slutt på papirfaktura til og fra Utsira kommune og 16 andre kommuner. Etter denne dato skal fakturering skje parpirløst.
Bilde

Kommunesamarbeidet i Hardanger, Haugalandet og Sunnhordland som består av 17 kommuner i Rogaland og Hordaland har inngått avtale med webfaktura-tilbyderen SendRegning AS om levering av meldingssentral/aksesspunkt i den nye infrastrukturen for elektronisk forsendelse av handelsdokumenter.

Innkjøpskonsulent Dag Eitrheim i Bømlo kommune har vært prosjektleder for innkjøpsforumet for dette samarbeidsprosjektet som forventes å gi store innsparinger ved å gå over til e-faktura.

Kommunene som er med er:
Bokn, Bømlo, Eidfjord, Etne, Fitjar, Haugesund, Jondal, Kvinnherad, Odda, Stord, Sveio, Tysnes, Tysvær, Ullensvang, Ulvik, Utsira og Vindafjord.

Les hele pressemeldingen her >>>

(Publisert 10.02.12 av Wenche Johnsen) Haugesund Kommune